Polski     English
Kontrast:

Tekst:

Current Size: 87%

Godło Polski

PRACOWNICY

Ogłoszenia dla pracowników

Biuro Informacji i Promocji
22.10.2018

Zakład Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego WUM zaprasza na wykład pt.: "Zagrożenia NDM w Polsce i województwie mazowieckim - aktualne zagrożenie dla zdrowia publicznego", który odbędzie się 5.11.2018 r.

Biuro Informacji i Promocji
17.10.2018

Dwudniowe, bezpłatne warsztaty alfa SCHOOL dla naukowców i twórców projektów B+R pomogą przygotować się do kontaktu z inwestorami, poznać m.in. zagadnienia związane z dyfuzją innowacji, czy sposoby budowania modelu biznesowego dla swojego projektu naukowego.

Uczestnicy otrzymają informacje nt. jakie modele współpracy z inwestorem są możliwe, przedyskutują wątpliwości dotyczące praw majątkowych oraz dowiedzą się jak przygotowywać prezentację inwestorską.

Będzie również czas na skonsultowanie swoich projektów twarzą w twarz z inwestorami, ponieważ w wydarzeniu biorą udział fundusze VC z całej Polski.

Dla kogo są warsztaty? Dla ambitnych twórców innowacyjnych rozwiązań – naukowców prowadzących działania B+R, którzy mają na celu komercjalizacje efektów swoich projektów. Organizatorzy skontaktują się z twórcami wybranych projektów.  

Udział w alfa school jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.

Rejestracja i dodatkowe informacje na stronie: http://alfa.ac/alfa-school/

Biuro Informacji i Promocji
17.10.2018

Warszawski Uniwersytet Medyczny jest jedną z najważniejszych stołecznych szkół wyższych. Może pochwalić się nie tylko wybitnymi naukowcami i wykładowcami, ale także tradycjami sięgającymi epoki napoleońskiej. Z uwagi na bogatą historię naszego Uniwersytetu Muzeum Historii Medycyny WUM zaprasza na spotkanie pt. „10 symboli Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. The best of…”.
Dr Adam Tyszkiewicz zaprezentuje słuchaczom najważniejsze symbole związane z WUM – rozumiane nie tylko, jako godło i insygnia, ale również miejsca, budynki i sale wykładowe, a także przedstawi najważniejsze postacie historyczne (rektorów, dziekanów oraz doktorów honoris causa), które odcisnęły swoje piętno na rozwoju sztuki lekarskiej i farmaceutycznej nad Wisłą w ciągu dwóch ostatnich stuleci.

Na wykład zaproszeni są wszyscy miłości historii medycyny, a przede wszystkim studenci I roku.

Kiedy: 24.10.2018 r.. godz. 13.15. Gdzie: CBI, sala 23.

Uwaga: Ilość miejsc ograniczona!

Biuro Informacji i Promocji
17.10.2018

Uniwersytet Warszawski, Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe oraz Stowarzyszenie Muzeów Uczelnianych zaprasza na wystawę „Niepodległe uczelnie. Doktorzy honoris causa w Polsce w latach 1918–1939”.

Wystawę można zwiedzać do 31 października w hallu Starego BUW-u oraz w odsłonie plenerowej przy Krakowskim Przedmieściu 32, przed wejściem do Muzeum UW.

Biuro Informacji i Promocji
16.10.2018

BioTech Leaders Academy to program Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego, realizowany we współpracy z firmą Roche Polska. Celem akademii jest wyszkolenie przyszłych liderów projektów i naukowców, zajmujących się zagadnieniami z branży biotechnologicznej i biomedycznej.

W ramach programu, podczas weekendowych zjazdów, na uczestników czeka 96 godzin szkoleń i warsztatów z najlepszymi specjalistami z zagadnień biznesowych (m.in. marketing, customer development, planowanie finansowe projektu), kompetencji osobistych (m.in. personal branding, kompetencje lidera) i prawnych (takich jak kontrakty badawcze, licencje, prowadzenie laboratorium).
Każdy uczestnik akademii dostanie także certyfikat potwierdzający uczestnictwo w programie. Przewidziana jest również wizyta w siedzibie Roche oraz konsultacje z ekspertami firmy.


Formularz zgłoszeniowy dostępny jest w dniach 15-26.10 pod adresem: https://form.iuwnet.org/bla.html


W programie udział wziąć mogą studenci, doktoranci, pracownicy i absolwenci (do 2 lat) Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Aby wziąć udział w akademii, nie trzeba zgłaszać żadnego projektu, wykazywać doświadczenia czy certyfikatów (jednakże dotychczasowe doświadczenie będzie dodatkowym atutem podczas rekrutacji).

Udział w akademii jest bezpłatny. Zjazdy będą odbywać się w weekendy w terminach 9 listopada-20 grudnia.

Kontakt do koordynatora projektu:
Przemysław Krawczyk
(przemek.krawczyk@inkubator.uw.edu.pl)

Regulamin programu: https://we.tl/t-8lEBiDfMET

Biuro Informacji i Promocji
16.10.2018

Studium Historii Medycyny WUM oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny serdecznie zapraszają na otwarcie wystawy "100 lat troski o zdrowie Polaków", objętej honorowym patronatem JM Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Otwarcie odbędzie się 23.10.2018 r. o godz. 13.00 w Centrum Dydaktycznym WUM przy ul. ks. Trojdena 2a, na I piętrze, vis-a-vis Auli Wykładowej im. prof. Janusza Piekarczyka.

Zaproszenie na wystawę

Zaproszenie na wystawę - program

Biuro Informacji i Promocji
15.10.2018

Stowarzyszenie Top 500 Innovators and Warsaw Design Factory zapraszają do udziału w Design Thinking Week 2018 Warszawa – festiwalu myślenia projektowego, który odbędzie się 12-18 listopada br.

Idea festiwalu oparta jest na pracy warsztatowej. Tegoroczne wydarzenie będzie poświęcone kompetencjom przyszłości. Organizatorzy zapraszają do wspólnego działania i kreatywnego myślenia: młodzież, studentów, seniorów, nauczycieli, profesorów, urzędników oraz biznesmenów.

Szczegółowe informacje na stronie https://dtweek.com/dtw-warszawa/

Biuro Informacji i Promocji
11.10.2018

Fundacja Kościuszkowska to jedna z najstarszych organizacji polonijnych, zajmujących się promowaniem naukowej i kulturalnej współpracy między Polską i Stanami Zjednoczonymi. Od lat przyznaje stypendia polskim naukowcom, którzy chcą studiować, prowadzić badania lub nauczać w Stanach Zjednoczonych. 31 października br. upływa termin składania aplikacji na rok akademicki 2019/20.

W związku z przypadającym w 2019 roku stuleciem relacji między Polską a Stanami Zjednoczonymi Fundacja Kościuszkowska przyzna ponadto specjalną nagrodę - Centennial Award.

Program stypendialny Fundacji Kościuszkowskiej skierowany jest do naukowców i artystów – obywateli polskich, którzy mają udokumentowane osiągniecia w swojej dziedzinie badań lub sztuki i mieszkają na stałe w Polsce. Stypendia Fundacji przeznaczone są na doskonalenie warsztatu badawczego lub artystycznego, prowadzenie wykładów o tematyce polskiej na uniwersytetach amerykańskich, a także na pokrycie kosztów utrzymania w Stanach Zjednoczonych w czasie trwania stypendium. Kandydaci mogą ubiegać się o stypendia na studia lub badania w dowolnej dyscyplinie.

Stypendia przyznane zostaną w trzech kategoriach:

Fellowships – dla kandydatów, posiadających stopień doktora lub wyższy,

Grants – dla studentów studiów doktoranckich oraz osób, które pracują nad doktoratami,

Teaching Fellowships – dla pracowników naukowych i dydaktycznych uczelni wyższych; stypendium dydaktyczne przeznaczone jest na realizację indywidualnych projektów badawczych równolegle z prowadzeniem zajęć dydaktycznych, wykładów, seminariów z języka, historii, kultury i literatury polskiej na uniwersytetach amerykańskich.

Wartość stypendium wynosi od 9 000 do 30 000 USD. Okres finansowania - od 3 do 10 miesięcy.

Z okazji stulecia nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Stanami Zjednoczonymi Fundacja Kościuszkowska przyzna także po raz pierwszy Centennial Award. Będzie to specjalna nagroda dla badaczy stosunków polsko-amerykańskich w ciągu ostatnich stu lat. Powstanie nagrody ogłosili wspólnie w maju tego roku ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Paul Jones oraz Prezes Fundacji Kościuszkowskiej Marek Skulimowski.

Centennial Award to trzymiesięczne stypendium dla historyków, profesorów studiów amerykańskich lub naukowców w stopniu doktora, którzy badają relacje polsko-amerykańskie po odzykaniu niepodległości przez Polskę w 1918 roku. Wysokość stypendium to 9 000 USD.

Fundatorem Centennial Award jest Collegia sp. z o.o.

Szczegółowe informacje na temat programu stypendialnego Fundacji Kościuszkowskiej znajdują się na stronie www.thekf.org w sekcji „Scholarships”. Informacje można także uzyskać pod adresem: ExchangeToTheUS@thekf.org .

Fundacja Kościuszkowska powstała w 1925 roku a jej celem jest pogłębianie więzi między Polską i Stanami Zjednoczonymi poprzez programy edukacyjne oraz wymianę kulturalno-naukową. Na stypendia i granty dla polskich i amerykańskich studentów, naukowców i artystów Fundacja przeznacza rocznie około miliona dolarów.

Stypendystami Fundacji Kościuszkowskiej byli między innymi Magdalena Abakanowicz, Leszek Balcerowicz, Norman Davies, Juliusz Machulski, Wiktor Osiatyński, Anda Rottenberg i rabin Michael Schudrich.

Osoba do kontaktu:

Adam Rowicki, Dział Wsparcia Projektów WUM, tel. 022 572 07 20, e-mail: adam.rowicki@wum.edu.pl

Źródło: http://fundusze.ngo.pl/wiadomosc/2188157.html

Biuro Informacji i Promocji
11.10.2018

Do 22 października, do godziny 23:59:59 można przesyłać zgłoszenia do ósmej edycji konkursu, w którym nagradzane są projekty i działania zrealizowane w całości lub w istotnej części między 1 października 2017 roku a 30 września 2018 r.

Do każdej z sześciu kategorii konkursowych (Projekt Roku, Konferencja Roku, Wyprawa Roku, Koło Naukowe Roku, Opiekun Naukowy Roku oraz - nowość! - Debiut Roku 2018) należy aplikować poprzez formularze dostępne na stronie konkurs.struna.edu.pl.

Autorzy najlepszych zgłoszeń zostaną zaproszeni na finały konkursu, które odbędą się 17 listopada br. w Warszawie podczas kongresu IKONA2018. Gala wręczenia nagród odbędzie się 18 listopada w Warszawie.

Na laureatów czekają statuetki, nagrody rzeczowe oraz upominki od organizatorów i partnerów Konkursu.

Osoba do kontaktu:

Adam Rowicki, Dział Wsparcia Projektów WUM, tel. 022 572 07 20, e-mail: adam.rowicki@wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
11.10.2018

Dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej ogłasza nabór wniosków o udział w Programie im. Iwanowskiej.
Celem Programu jest wspieranie mobilności międzynarodowej doktorantów przez umożliwienie im zdobycia doświadczenia naukowego w zagranicznych ośrodkach badawczych oraz akademickich, nawiązania międzynarodowej współpracy naukowej oraz realizacji części studiów doktoranckich w jednostkach zagranicznych.

Nabór wniosków  09.10.2018 -18.12.2018

[ogłoszenie w pliku pdf - 288 KB]

Biuro Informacji i Promocji
10.10.2018

Wydział Nauki o Zdrowiu WUM serdecznie zaprasza  do uczestnictwa w Konferencji Naukowo-Szkoleniowej pt. „Aktywność po transplantacji nerki lub wątroby i psychofizyczne determinanty udziału w życiu społecznym i zawodowym”, która odbędzie się 9 listopada br., w sali nr 8, w Centrum Biblioteczno-Informacyjnym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Konferencję organizuje Zakład Pielęgniarstwa Klinicznego Wydziału Nauki o Zdrowiu WUM.

PLAKAT KONFERENCYJNY, PDF, 4 MB

Szczegółowy program Konferencji jest dostępny na stronie: https://zpk.wum.edu.pl/node/235

Biuro Informacji i Promocji
09.10.2018

Warszawski Uniwersytet Medyczny zaprasza na publiczną prezentację założeń projektu pod tytułem „Zintegrowany System Zarządzania Grupą Szpitali w celu podniesienia jakości, dostępności i kompleksowości udzielanych świadczeń, zapewnienia konkurencyjności szpitali publicznych oraz poprawy efektywności ekonomicznej szpitali klinicznych”.

Prezentacja odbędzie się w dniu 23 października 2018 roku o g. 13.30 w Centrum Biblioteczno-Informacyjnym WUM,  ul. Żwirki i Wigury 63, w Warszawie (sala nr 128, I piętro).
Projekt będzie przedmiotem wniosku o dofinansowanie w ramach naboru do Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 – 2020 (PO PC), II oś priorytetowa „E-administracja i otwarty rząd”, działanie 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej”.

Osoby zainteresowane udziałem w prezentacji proszone są o przesyłanie zgłoszeń drogą elektroniczną w nieprzekraczalnym terminie do dnia 19 października 2018 roku (piątek) na adres e-mail: projekty@wum.edu.pl  

W treści zgłoszenia należy podać: imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy oraz nazwę reprezentowanej instytucji. W temacie wiadomości należy wpisać: „PREZENTACJA PROJEKTU INFORMATYCZNEGO”.

Udział w prezentacji jest nieodpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.
Osoby zakwalifikowane na listę uczestników otrzymają potwierdzenie udziału na adres e-mail podany w zgłoszeniu. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Informujemy, że przebieg prezentacji będzie utrwalany za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk lub obraz i dźwięk.

Przesłane w zgłoszeniu dane przetwarzane są wyłącznie w celu przekazywania informacji o organizowanej publicznej prezentacji założeń projektu „Zintegrowany System Zarządzania Grupą Szpitali w celu podniesienia jakości, dostępności i kompleksowości udzielanych świadczeń, zapewnienia konkurencyjności szpitali publicznych oraz poprawy efektywności ekonomicznej szpitali klinicznych”. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a osobie, która wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo wglądu do swoich danych, ich poprawiania lub usunięcia. Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym https://rodo.wum.edu.pl/sites/rodo.wum.edu.pl/files/klauzula_informacyjna_ogolna_wzor.pdf

Biuro Informacji i Promocji
01.10.2018

Ogłoszenie o Konkursie na naukowe stypendia wyjazdowe w roku 2019 dla doktorantów i studentów przyznawane przez Fundację Rozwoju Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Na podstawie § 1 ust. Regulaminu Konkursu na naukowe stypendia wyjazdowe dla doktorantów i studentów przyznawane przez Fundację Rozwoju Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego Fundacja informuje, że ogłasza nabór wniosków o przyznanie stypendium.

1. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia.

2. Termin składania wniosków: 30.11.2018 r. wyłącznie w wersji elektronicznej na adres: stypendia.fundacjarozwoju@wum.edu.pl.

3. W drugim konkursie Fundacja przyzna po dwa stypendia:

a. dla studentów w wysokości 10.000 zł (dziesięć tysięcy złotych) na okres 14 dni,
b. dla doktorantów w wysokości 10.000 zł (dziesięć tysięcy złotych) na okres 14 dni.

Stypendium jest przewidziane na wszystkie rodzaje kosztów związane z wyjazdem w szczególności podróży, zakwaterowania, pobytu w tym wyżywienia.

4. Lista laureatów zostanie zamieszczona na stronie Fundacji w terminie do 20.12.2018 r.

 

Załącznik nr 1 do ogłoszenia: Wniosek o przyznanie naukowego stypendium wyjazdowego w roku 2019

Biuro Informacji i Promocji
20.09.2018

Dziekan Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej zaprasza na uroczystą promocję magistrów farmacji oraz magistrów analityki medycznej, doktorów i doktorów habilitowanych nauk farmaceutycznych.

Uroczystość odbędzie się 13.04.2019 w Centrum Dydaktycznym WUM, w Auli A, przy ul. Księcia Trojdena 2a o godz. 11.00.

 

Biuro Informacji i Promocji
18.09.2018

StatSoft Polska zaprasza na XXII konferencję poświęconą zastosowaniom statystyki i metod data mining w badaniach naukowych, która odbędzie się 23.10.2018.

Udział w konferencji bez opłat.

Wymagana wcześniejsza rejestracja.

Szczegóły dostępne na: https://www.statsoft.pl/uslugi/seminaria/lista-seminariow/zastosowania-statystyki-i-data-mining-w-badaniach-naukowych-2018/#!opis

Biuro Informacji i Promocji
08.08.2018

1 października br. ruszy nabór wniosków o przyznanie mikrograntów na prowadzenie wspólnych projektów przez naukowców z WUM i UW. Mikrogranty pokryją koszty działań mających na celu przygotowanie projektu finansowanego ze źródeł zewnętrznych np. NCN, NCBiR, MNiSW.

Kwota dofinasowania będzie ustalana indywidualnie, w zależności od projektu. Maksymalnie można uzyskać 10 tys. złotych. Wsparcie zostanie udzielone raz na 12 miesięcy.

Otrzymane środki będzie można wykorzystać m.in. na: krótkie pobyty w zagranicznych ośrodkach naukowych, badania wstępne niezbędne do złożenia wniosku, zaproszenie uznanego międzynarodowego badacza czy też pokrycie kosztów udziału w konferencjach i seminariach.

Wniosek powinien zawierć min. dane wnioskodawców WUM i UW, plan, harmonogram, nakłady finansowe planowanego działania oraz dorobek naukowy wnioskodawców.
Pracownicy i doktoranci WUM i UW planujący wspólne przedsięwzięcie składają odrębne wnioski.

Osoby reprezentujące WUM składają wniosek w Dziale Nauki WUM (pok 419 A, 428 i 427) znajdującym się w Budynku Rektoratu przy ul. Żwirki i Wigury 61 , w godzinach 8:00-16:00, mail aen@wum.edu.pl.
Decyzję dotyczącą przyznania środków finansowych podejmą prorektorzy ds. naukowych obu uczelni.

Regulamin konkursu oraz formularz wniosku znajdują się na Stronie Działu Nauki https://dzialnauki.wum.edu.pl/finansowanie-nauki/mikrogranty-wspolne-projekty-uw-i-wum

Biuro Informacji i Promocji
16.07.2018

Komitet organizacyjny XIX międzynarodowych warsztatów New Frontiers in Interventional Cardiology zaprasza studentów i doktorantów studiów medycznych do wzięcia udziału w konkursie "Application of the HoloLens Hologram Reality in Cardiology and Interventional Cardiology". Uczestnicy opiszą w nim swoją wizję wdrożenia i wykorzystania technologii w dziedzinach kardiologii oraz kardiologii interwencyjnej z zachowaniem wytycznych regulaminu (w tym: praca w jęz. angielskim, do pięciu stron maszynopisu).

Prace można nadsyłać na adres mailowy office@nfic.pl w terminie do 31 października 2018.

Do 15 listopada jury w składzie prof. dr hab. n. med. Dariusz Dudek (dyrektor NFIC-u, Prezydent-Elekt Europejskiej Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych), prof. dr hab. n. med. Zbigniew Siudak (dyrektor NFIC-u), dr n. med. Danuta Sorysz (Krakowskie Centrum Diagnostyczno-Kliniczne), dr inż. Klaudia Proniewska (Collegium Medicum UJ), Mateusz Kierepka (MedApp S.A.), Jakub Kamiński (MedApp S.A.) oraz Jan Witowski (MedApp S.A.) wyłoni 10 najlepszych konkursowych prac. 

Zwycięzcy otrzymają zaproszenia do bezpłatnego udziału w XIX NFIC-u (wraz z zakwaterowaniem), podczas którego zaprezentują swoją wizję przed uznanymi kardiologami z całego świata. Ponadto czeka na nich staż w firmie segmentu medtech - MedApp S.A. - oraz wycieczka do londyńskiej siedziby Microsoftu. 

Biuro Informacji i Promocji
13.07.2018
Centrum Kariery CERMED (Centrum Rozwoju MedycynyDostępny) informuje o terminarzu nowych, bezpłatnych szkoleń funkcjonalnych i psychospołecznych (miękkich) dla lekarzy i lekarzy dentystów, organizowanych przez Ośrodki Doskonalenia Zawodowego Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie oraz Naczelnej Izby Lekarskiej.

Pełna oferta szkoleń dostępna jest pod adresem:
https://www.centrumkariery.org.pl/szkolenia-konferencje/
Biuro Informacji i Promocji
11.07.2018

Narodowe Centrum Badań Jądrowych zaprasza na interdyscyplinarne studia doktoranckie Radiofarmaceutyki dla ukierunkowanej molekularnie diagnostyki i terapii medycznej.

RadFarm będzie korzystać z doświadczeń i kadry naukowej 4 jednostek: NCBJ IChTJ (instytuty badawcze), UW oraz WUM (uczelnie wyższe). Partnerzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie technik jądrowych, projektowania i badania leków (w tym radiofarmaceutyków), modelowania molekularnego i symulacji in silico oddziaływań lek-receptor, weryfikacji przedklinicznej i klinicznej opracowanych radiofarmaceutyków. Ponadto, współpracują w ramach Centrum Projektowania Radiofarmaceutyków Ukierunkowanych Molekularnie, CERAD – projekt znajduje się na Polskiej Mapie Drogowej Dużej Infrastruktury Badawczej. Dzięki potencjałowi technicznemu Partnerstwa doktoranci RadFarm będą mieli dostęp do najnowocześniejszych urządzeń jądrowych, aparatury do badań fizykochemicznych i biologicznych oraz nowoczesnej infrastruktury informatycznej, pozwalających na otrzymywanie całej gamy radioizotopów, opracowanie nowoczesnych radiofarmaceutyków i technologii ich wytwarzania, modelowanie molekularne, dozymetrię wewnętrzną i planowanie radioterapii. Ich prace będą się w sposób naturalny przekładać na nowe leki o działaniu na poziomie molekularnym (diagnostyka i terapia receptorowa, leki do radioterapii celowanej i spersonalizowanej a także leki wielofunkcyjne, o cechach dobranych do różnych technik obrazowych).

Doktoranci RadFarm będą uczestniczyli we wszechstronnych badaniach ukierunkowanych na poszukiwanie i projektowanie radiofarmaceutyków oraz wdrażanie procedur diagnostyczno-terapeutycznych dla schorzeń, w których obecnie stosowane metody są nieskuteczne.

Tematy prac doktorskich będą obejmować wszystkie zagadnienia powiązane z tym głównym tematem, a więc zagadnienia przygotowania materiałów tarczowych i ich napromieniania w reaktorze jądrowym i w akceleratorach, metody chemicznego wydzielania radionuklidów, znakowania ligandów, syntezy organiczne (w tym nano- i mikro- cząstek jako nośników radionuklidów) oraz, w oparciu o znajomość zasad wytwarzania leków, prawa farmaceutycznego i atomowego – zagadnienia postaci leku, powinowactwa receptorowego, farmakokinetyki, toksykologii i dozymetrii.

Więcej informacji: https://www.ncbj.gov.pl/radfarm

Biuro Informacji i Promocji
27.06.2018

Biblioteka Główna informuje, że ukazała się nowa edycja Journal Citation Report 2017 – bazy zawierającej najnowsze wartości wskaźnika Impact Factor. Baza dostępna pod adresem:

http://jcr-1incites-1thomsonreuters-1com-1000299to00fc.han3.wum.edu.pl/JCRLandingPageAction.action.

Ewentualne pytania prosimy kierować na adres oin@wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
18.06.2018

Szanowni Państwo,

zobowiązuję pracowników oraz doktorantów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do uzyskania międzynarodowego, bezpłatnego identyfikatora ORCID (Open Researcher and Contributor ID) oraz powiązania z nim własnych publikacji w bazach Web of Science i Scopus. Identyfikator ORCID umożliwia jednoznaczną identyfikację naukowca i jego publikacji, usprawnia procesy związane z dokumentowaniem oraz analizą bibliometryczną dorobku naukowego.

W odniesieniu do pracowników powyższy obowiązek dotyczy w szczególności nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach naukowych i naukowo-dydaktycznych (asystent, adiunkt, profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny, profesor wizytujący).

W przypadku pozostałych pracowników, nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowo-technicznych oraz inżynieryjno-technicznych do uzyskania identyfikatora ORCID zobowiązane są osoby będące autorami publikacji w czasopismach i publikacji książkowych. 

Na stronie www.biblioteka.wum.edu.pl/orcid zamieszczone zostały materiały informujące - jak założyć identyfikator oraz połączyć z nim swoje publikacje. Uzyskany identyfikator ORCID  należy wprowadzić do bazy WUM.Publikacje (Moje dane -> ORCID).

Pytania dotyczące  identyfikatora ORCID mogą Państwo kierować do pracowników Biblioteki Głównej – osobiście w Informatorium na parterze Centrum Biblioteczno-Informacyjnego, telefonicznie – 22 116 60 03, oraz mailowo –  oin@wum.edu.pl.

 Biblioteka Główna zaprasza na warsztaty, podczas których będzie można założyć identyfikator ORCID oraz powiązać z nim swoje publikacje. Więcej informacji dotyczącej  warsztatów można znaleźć na stronie www.biblioteka.wum.edu.pl/orcid.

Zgodnie z zapisami Ustawy 2.0. brak identyfikatora ORCID oraz powiązania z nim publikacji uniemożliwi uznanie prac w dorobku pracownika, jednostki i wydziału.

Z poważaniem,

Jadwiga Turło
Prorektor ds. Nauki i Transferu Technologii

Biuro Informacji i Promocji
17.04.2018

W imieniu Zakładu Rehabilitacji Oddziału Fizjoterapii II Wydziału Lekarskiego zapraszamy do udziału w II etapie badań w ramach projektu „SPRAWNY WUM” – oceniającego równowagę oraz jakość i wydolność chodu. 

Badania są nieodpłatne, nieinwazyjne, bezpieczne i zostaną wykonane na najnowocześniejszych urządzeniach, wykorzystywanych do profesjonalnej diagnostyki czynnościowej.

Więcej informacji na temat projektu znajduje się na stronie: https://csr.wum.edu.pl/pl/zaklad-rehabilitacji/projekt-sprawny-wum

 

Biuro Informacji i Promocji
13.02.2018

Fundacja Uniwersytet Dzieci zaprasza przyjaciół, darczyńców i wszystkich, dla których dobra edukacja jest podstawą solidnych fundamentów na przyszłość – do wsparcia Funduszu stypendialnego.

Dzięki pomocy Fundacja rocznie wspiera ponad 300 dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Fundacja wspiera również rodziny wielodzietne - studia trzeciego i kolejnego dziecka na Uniwersytecie Dzieci są bezpłatne.

Dzięki wsparciu wszystkie dzieci będą miały równe szanse w rozwijaniu zainteresowań i zdobywaniu wiedzy. I przez cały rok będą mogły uczestniczyć w zajęciach Uniwersytetu Dzieci!

www.dzieckonauniwersytecie.pl

Biuro Informacji i Promocji
08.02.2018

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE zachęca do zapoznania się z komunikatem w sprawie publicznych konsultacji w ramach przygotowań do kolejnego budżetu UE.

Komunikat

Biuro Informacji i Promocji
19.01.2018

Dom Studenta Nr 1
ul. Batalionu Pięść 9, 01-406 Warszawa (Wola)

tel.: 22 836 03 71

centrala: 22 836 03 61 

Akademik wyposażony jest w stałe łącze internetowe oraz Internet bezprzewodowy Wi Fi.

W Domu Studenta nr 1 jest sala komputerowa z pięcioma stanowiskami, sala TV, sala gier stołowych (bilard, tenis stołowy) oraz pokój cichej nauki.

Pokoje gościnne 1-, 2-, 3- osobowe wyposażone są w tapczany jednoosobowe, szafę ubraniową, segment regałowy, stolik i krzesła oraz lodówkę i czajnik elektryczny. Dodatkowo goście akademika otrzymują komplet pościeli, lampkę biurkową oraz przedłużacz i do dyspozycji żelazko i deska do prasowania.

Rezerwacja miejsc w pokojach gościnnych oraz aktualny cennik pod nr telefonu: 

 DS1 - 22 836 03 61, 22 836 03 71

 

Dom Studenta Nr 2 i 2 BIS
ul. Karolkowa 84, 01 – 193  Warszawa (Wola)

tel.: 22 631 09 91, 22 631 07 10, 22 631 56 21, 22 632 27 17

W okolicy Domu Studenta Nr 2 i 2BIS znajdują się liczne sklepy, banki, muzea, centra handlowe.

Akademik wyposażony jest w stałe łącze internetowe oraz Internet bezprzewodowy Wi-Fi, sala komputerową z siedmioma stanowiskami, dwie sale TV, sala gier stołowych (bilard, tenis stołowy) oraz pokoje cichej nauki.

Pokoje gościnne 2-,3- osobowe wyposażone są w tapczany jednoosobowe, szafę ubraniową, stolik i krzesła oraz lodówkę i czajnik elektryczny. Dodatkowo goście akademika otrzymują komplet pościeli, lampkę biurkową oraz przedłużacz i do dyspozycji żelazko i deska do prasowania.

Rezerwacja miejsc w pokojach gościnnych oraz aktualny cennik pod nr telefonu:

DS2 i 2BIS - 22 631 09 91, 22 632 27 17, 22 631 56 21

Biuro Informacji i Promocji
10.01.2018

Wysiłkiem konsorcjum złożonego z sześciu jednostek badawczych powstaje Centrum Projektowania i Syntezy Radiofarmaceutyków Ukierunkowanych Molekularnie „CERAD” – strategiczna infrastruktura badawcza dofinansowana ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W Centrum będą poszukiwane nowe radiofarmaceutyki do diagnostyki i terapii oparte na aktywnych biologicznie ligandach działających na poziomie komórkowym i molekularnym. Połączenie technik izotopowych z molekularnymi markerami stanu chorobowego umożliwi wcześniejsze wykrywanie schorzeń i wdrożenie odpowiednich procedur terapeutycznych. Centrum ma być gotowe do połowy 2021 roku. 

Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu https://www.ncbj.gov.pl/pl/cerad.

 

  

Biuro Informacji i Promocji
07.12.2017

Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego (IUW) jest sekcją Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii. Został powołany w celu wspierania postaw i zachowań przedsiębiorczych w społeczności akademickiej, poprzez umożliwienie weryfikowania praktycznych pomysłów, naukowych, technologicznych czy społecznych we współpracy z doświadczonymi ekspertami w bezpiecznych warunkach biznesowych.

Od grudnia oferta Inkubatora jest skierowana także do studentów, doktorantów i pracowników Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Do Inkubatora mogą zgłaszać się osoby z konkretnymi pomysłami na projekt biznesowy, społeczny lub naukowy, ale także ci, którzy dopiero poszukują inspiracji do zainicjowania własnej działalności. Do Uczestników IUW skierowana jest oferta warsztatów i zajęć, opieki eksperckiej, a także możliwość korzystania z przestrzeni.

Warsztaty

Inkubator UW oferuje darmowe warsztaty z zakresu umiejętności miękkich, technologicznych oraz biznesowych. Są to m.in. zajęcia z programowania, druku 3D czy budowy robotów, design thinkingu, organizacji czasu, negocjacji czy marketingu. Pełna lista zajęć i zapisy dostępne są pod adresem: https://iuw.edu.pl/pl/zajecia.

Przestrzeń

Inkubator UW dysponuje trzema lokalizacjami: w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych UW (ul. Żwirki i Wigury 101, 1. piętro), na Wydziale Fizyki UW (ul. Pasteura 5), a także na Wydziale Neofilologii UW (ul. Dobra 55). Znajdują się tam przestrzenie co-workingowe, sale do pracy grupowej i warsztatownie ze specjalistycznym sprzętem, m.in. drukarkami 3D, stacjami lutowniczymi czy frezarką CNC. Zarówno sale, jak i sprzęty są dostępne po wcześniejszym ich zarezerwowaniu przez stronę www Inkubatora. Informacje na ten temat można znaleźć pod adresem: https://iuw.edu.pl/pl/sale oraz https://iuw.edu.pl/pl/sprzet.

Wsparcie ekspertów

Każdy z Uczestników Inkubatora może umawiać się na konsultacje z ekspertami z dziedzin marketingu, modeli biznesowych, personal brandingu czy kwestii prawnych. Spotkania te odbywają się w ramach Experts Day. Dodatkowo, w Inkubatorze wdrażany jest program mentoringowy, który wystartuje w styczniu 2018 roku, a także spotkania inspiracyjne “Get Inspired” ze studentami, którzy udanie funkcjonują na rynku biznesowym.

Więcej informacji dotyczących funkcjonowania samego Inkubatora, jak i dostępnej oferty można znaleźć na www.inkubator.uw.edu.pl.

 

Biuro Informacji i Promocji
20.11.2017

Zachęcamy Państwa do udziału w zbiórce pieniężnej zorganizowanej przez Pracowników Zakładu Fizjologii i Patofizjologii Człowieka na rzecz 13-letniego Janka - syna pracownicy wspomnianego Zakładu, który od urodzenia cierpi na zaburzenia ruchowe, zmaga się z wieloma niedogodnościami oraz wymaga stałej rehabilitacji. Janek w drugiej dobie życia doznał wylewu do Ośrodkowego Układu Nerwowego III/IV stopnia. W Klinice Neurologii w Szpitalu przy ul. Banacha rozpoznano u niego wrodzoną miopatię. Cierpi również na zakrzepicę oraz ma rozpoznane objawy kliniczne Zespołu Ehlersa-Danlosa – prawdopodobną przyczynę wszystkich dolegliwości. Mimo trudności (problemów z bieganiem, wchodzeniem po schodach, słabych rąk) Janek się nie poddał - poszedł do przedszkola, potem do szkoły podstawowej, gdzie nawiązał kontakt z rówieśnikami i starał się realizować dziecięce aktywności.

Niestety, w maju tego roku stwierdzono u Janka krwiaka w obrębie podudzia prawego i pseudo tętniaka w okolicy podkolanowej i musiano amputować podudzie prawe wraz z kolanem.

Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na protezę, wózek oraz rehabilitację chłopca.

https://www.facebook.com/U%C5%9Bmiech-Janka-1049939675148539/

Jeżeli ktoś chciałby przekazać darowiznę na rzecz Janka, może wysłać środki na indywidualne konto w Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Z Drewnianej". W tytule przelewu należy umieścić dopisek "Dla Janka".

NR KONTA: 02 2030 0045 1110 0000 0107 7060 z dopiskiem DLA JANKA

Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Z Drewnianej"
00-345 Warszawa, ul. Drewniana 8

drewniana@drewniana.org

tel. 22- 827 82 08

REGON 140154401, NIP 525-23-34-803, KRS  0000230321

Zbiórka została objęta patronatem Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Biuro Informacji i Promocji
04.10.2017

Fundacja Rozwoju Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego informuję o zatrudnieniu przez Fundację wolontariusza – pani Magdaleny Marucha-Jaworskiej, doktor nauk prawnych, która będzie świadczyła usługę doradztwa prawnego w zakresie ochrony praw autorskich (kontakt e-mail: e-law@m-serwis.pl).

Biuro Informacji i Promocji
11.09.2017

W związku z pytaniami użytkowników o trafiające do ich skrzynek e-maile z prośbą o podanie loginów i haseł do poczty lub e-maile z odnośnikiem do formularzy i prośbą o wypełnienie formularzy, w których jednym z wymaganych pól jest hasło do konta pocztowego,

uprzejmie informujemy, że Dział Informatyki WUM (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Takie działanie ma na celu wyłudzenie prywatnych informacji. Atakujący, podszywając się pod Dział Informatyki, bank czy urząd chce ukraść hasła do kont, a następnie wykorzystać je do różnego rodzaju oszustw. Coraz popularniejsze stają się również prośby o podanie nazwy użytkownika i hasła do konta pocztowego (która rzekomo zostało zablokowane przez administratorów). Uzyskanie tych danych umożliwia oszustom zalogowanie się do konta użytkownika, i przede wszystkim dokonywanie ataków na kolejne serwery poczty (wysyłanie spamu i prób wyłudzanai haseł do innych osób).

Filtry antyspamowe działające na serwerach WUM wychwytują i blokują większość tego typu e-maili, jednak może się zdarzyć, że e-mail służący do wyłudzenia danych użytkownika się przez nie przedostanie. Ostanie e-maile z próbami wyłudzania haseł były wysyłane z, przechwyconych przez przestępców kont pocztowych, dlatego też udało się tym e-mailom przedostać przez zabezpieczenia. Po każdej próbie ataku rozbudowywany jest nasz system zabezpieczeń na serwerze pocztowym o kolejne reguły wykrywania prób ataku, nie gwarantuje to jednak 100% blokowania takich prób.

Dlatego też ponownie uprzejmie prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile i nie klikać linków podanych w ich treści. W razie wątpliwości prosimy o przesłanie podejrzanej wiadomości do administratorów sieci na adres it@wum.edu.pl. Dział Informatyki (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Pomimo publikacji i rozsyłania przez Dział Informatyki WUM I Biuro Informacji i Promocji WUM, ostrzeżeń przed opisanymi próbami wyłudzania haseł, niestety co kilka dni zdarzają się osoby: pracownicy, doktoranci bądź studenci WUM, ujawniający swoje hasło do poczty.

Biuro Informacji i Promocji
28.08.2017

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym kursie realizowanym w projekcie pt. „Współczesne wyzwania w diagnostyce i leczeniu chorób cywilizacyjnych w praktyce lekarza”, w ramach kształcenia ustawicznego z zakresu:

1. Kardiologii w praktyce lekarza - konfrontacja teorii z praktyką

2. Chorób nowotworowych w praktyce lekarskiej

3. Postępowania żywieniowego w chorobach nowotworowych i kardiologicznych

4. Diagnostyki i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych

5. Diagnostyki wczesnego wykrywania chorób alergicznych górnych dróg oddechowych

6. Chorób układu oddechowego w praktyce klinicznej

7. Chorób narządu ruchu

Ilość miejsc ograniczona. Rejestracja i więcej informacji na stronie https://powerpoz.wum.edu.pl

Projekt realizowany przez Warszawski Uniwersytet Medyczny ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

 

Anna Lisicka
03.08.2017

28.07 obchodziliśmy Światowy Dzień Wirusowego Zapalenia Wątroby, choroby, powodowanej przez m.in. wirusy B i C, często o skrytym przebiegu, której konsekwencje po wielu latach mogą być dramatyczne, prowadzące nawet do raka wątroby. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała wirusowe zapalenie wątroby za jedno z największych zagrożeń epidemiologicznych XXI wieku.

Zakłada się większość z nas narażona była na zakażenie.Zgodnie z danymi Polskiej Grupy Ekspertów HCV, liczba osób przewlekle zakażonych HCV w Polsce szacowana jest na  200 tys., niestety tylko co piąta została zdiagnozowana i jest tego świadoma!

Prosty, bezpłatny test jednej kropli krwi pobranej z palca może uchronić przed następstwami wieloletniej choroby, może uratować przed marskością wątroby i nowotworem".

Zapraszamy na bezpłatne badania, które wykonywane są od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-12:00 w pawilonie nr 1 (parter) w Klinice Medycyny Transplantacyjnej, Nefrologii i Chorób Wewnętrznych WUM (ul. Nowogrodzka 59) oraz od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00-14:00 w Ambulatorium Chirurgii Ogólnej i Transplantacyjnej WUM (pawilon nr 11 c, parter, wejście od ul. Nowogrodzkiej 59).

Informacje na temat badań można uzyskać pod numerem telefonu 22 502 12 32 (pon.-pt. godz. 8.00-15.00)

Biuro Informacji i Promocji
14.03.2017

Pracownia Hodowli Zwierząt Laboratoryjnych oferuje:

- zwierzęta laboratoryjne z własnej hodowli utrzymywane w warunkach konwencjonalnych

- możliwość utrzymywania zwierząt w doświadczeniu oraz korzystania z sali operacyjnej i pokoju zabiegowego. Podczas zabiegów chirurgicznych możemy zapewnić asystę wykwalifikowanych pracowników Pracowni.

Pracownia prowadzi hodowle:

Myszy: BALB/c, C57Bl/6, C57Bl/6-Foxp3, F1 C57Bl/6 x CBA

Szczury: WISTAR, mib/mib na podłożu genetycznym  Lewis, Lew/Han, tl/tl

Ma możliwość utrzymywania:

- gryzoni (myszy, szczury)

- królików                                                                             

- świń domowych i świń miniaturowych np. getyńskich

A po zakupie odpowiedniego sprzętu także chomików oraz świnek morskich.

Do wyboru dwie lokalizacje Pracowni: przy ul. Pawińskiego 3c oraz przy ul. Chałubińskiego 5.

 

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt z mgr Anną Kosowską tel.: 600814456 lub akosowska@wum.edu.pl

Więcej informacji na stronie: http://zwierzetarnia.wum.edu.pl/content/pracownia-hodowli-zwierzat-labor...

Biuro Prasowe
18.11.2016

Fundacja dba o wyposażenie kuchni i salonów w szpitalu, z których korzystają chorzy i ich bliscy, dostarcza także inspiracji naukowych i kulturalnych, by pobyt dzieci w szpitalu był przyjemniejszy i nie stanowił dla nich bariery edukacyjnej. Wolontariusze są potrzebni, żeby wspomóc serwis porządkowy w przestrzeniach rodzinnych oraz organizację wydarzeń kulturalno-naukowych dla małych pacjentów (warsztatów, pokazów, koncertów). 

Z każdym Wolontariuszem podpisywana jest umowa. Warunkiem koniecznym, by do nas dołączyć, jest dobry stan zdrowia.

Fundacja zaprasza na kawę – poznajmy się – wystarczy napisać lub zadzwonić: Katarzyna Nowakowska, tel. 502 406 407, katarzyna.nowakowska@frm.org.pl. Więcej o Fundacji na profilu Fb i na stronie: www.frm.org.pl.

Warto zaangażować się w Wolontariat – dobro zawsze do nas powraca!

Biuro Informacji i Promocji
12.07.2016

Dział Współpracy z Zagranicą uprzejmie informuje, że w dniu 24.03.2016 roku Warszawski Uniwersytet Medyczny podpisał umowę na zakup i dostawę biletów lotniczych krajowych i zagranicznych z Biurem Podróży eTravel S.A.z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 02-625), przy ul. Woronicza 15.

Wszystkie bilety lotnicze należy rezerwować i realizować wyłącznie w w/w biurze.

Bilety zakupione w innych biurach nie będą rozliczane przez WUM!

Zamówienia mogą być składane:

1)     telefonicznie na numer: 22 482 01 02

2)     faxem na numer: 22 567 31 01

3)    e-mailem na adres: cuw-bilety@nbt.plslawomir.chudzik@etravel.pl  

Uwaga! Osoby nie będące pracownikami WUM, jak również studenci i doktoranci, nie mogą otrzymać zaliczki na wyjazd. W takim przypadku WUM dokonuje przedpłat (hotelowych, opłaty zjazdowej, podróży) lub refunduje poniesione koszty po przedstawieniu faktur/rachunków wystawionych na WUM.

Dokumenty związane z wyjazdem służbowym za granicę należy składać do Działu Współpracy z Zagranicą, pokój 623.

Rozliczenia finansowe z wyjazdu dokonuje się w Dziale Finansowym, pokój 420.

Wszelkich dodatkowych informacji związanych z wyjazdami służbowymi za granicę udziela:

Dział Współpracy z Zagranicą
ul. Żwirki i Wigury 61, pok. 623
02-091 Warszawatel.: 22/ 57 20 310

Magdalena Wilk
13.11.2014

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki jest adresowane do całego polskiego środowiska naukowego. Do tej pory umieściło w nim swoje prace 3267 autorów. Łącznie znajduje się w nim ponad 5000 publikacji naukowych. W repozytorium są udostępniane różnego rodzaju materiały naukowe, takie jak artykuły, książki, materiały konferencyjne, raporty czy rozprawy doktorskie. Dostęp do wszystkich materiałów zgromadzonych w repozytorium jest otwarty.

Repozytorium dostępne jest pod adresem: http://depot.ceon.pl/

Warszawski Uniwersytet Medyczny na Facebook
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Instagram
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Youtube